Tuesday, December 9, 2014

BERANI UNTUK BERIMPIAN

Hari ni Yaya nak share tentang rumah impian Yaya. Cuba korang tengok gambar kat bawah tu. Sangat unik. Masyaallah nak pengsan tengok. Sebab memang kena dengan citarasa Yaya. Yaya ni jiwa kampung.  Suka suasana yang tenang je. Konon-konon allergic laa kan dengan bangunan-bangunan tinggi mencakar langit ni kan. Tapi memang betul laa. Memang Yaya tak boleh dok lama-lama kat bandar. Mesti hati memberontak nak balik kampung je. 



So, sesuai sangat laa jiwa Yaya dengan jenis rumah yang melayu tradisional ni. Lagi banyak corak ukiran dia, lagi cantik. Warna pulak, tak nak warna-warni. Nak warna dark brown je. Kalau boleh semua perabot dan perkakas pun nak yang kayu punya. Kayu jati laa biar tahan lama kan. Fuhhh…achievable tak agak-agak?

Rumah impian Yaya
Mesti laa achievable kalau dah jadi sebahagian dari Top leaders circle. Kami memang diajar dan dilatih untuk punya impian yang besar. Dan kami juga diajar cara untuk kejar dan capai impian tu. Berani untuk berimpian. And that’s what I’m doing right now.




Pernah dengar ayat ni? Ada 10% orang yang berani punya impian, tapi hanya ada 3% sahaja orang yang betul2 capai impian dia. Dan 3% tu adalah mereka yang tulis apa impian mereka. Haa so apa lagi korang? Senaraikan apa impian korang dan tampal kat dinding tu. Biar hari2 baca. Biar hari2 sedar yang kita ada impian untuk dicapai.



“Jangan pernah menyerah, kejarlah pelangimu hingga ke hujung dunia”





Fuhhh...sinki pun kayu

No comments:

Post a Comment