Thursday, December 22, 2016

USAHAWAN BERETIKA TAK TAKUT DENGAN PERAS UGUT CUSTOMER

Hai uol. Yaya nak share satu benda ni. Pasal peras ugut. 


Kami as a usahawan dalam Top Leaders Circle memang dah diajar untuk beretika dalam berniaga. Diajar untuk mengamalkan etika yang betul dalam berbisnes. Jadi, kami memang tak main harga. Means, harga yang kami tawarkan adalah fixed. Takde tawar menawar. Semua harga memang syarikat dah selaraskan dan kami usahawan cuma ikut sahaja. Takde perubahan harga. 


Tapi tak bermakna kami takde tawaran harga langsung. Ada. Kami buat tawaran harga produk bila mana ada promotion produk. Contoh sekarang ni year end sale. So kami buat promosi harga and sudah tentu lah harga tu lagi murah dari harga yang biasa kami jual. So kalau uol nak harga murah, selalu laa check and follow blog and Instagram yaya. Memang Yaya akan announce kalau ada promosi apa2 produk. Benda baik elok lah dihebahkan. Ye tak?


Disebabkan kami tak main harga, so kami tak takut dengan sesetengah customer yang suka sangat memeras ugut seller. Peras ugut macam mana tu? Contohnya kalau tak bagi harga murah, tak bagi free gift ke, dia akan beli dengan orang lain yang bagi harga lagi murah. 

Well go ahead then. Beli jer dengan seller lain. Bukan nak menyombong, bukan nak mendabik dada diri ni hebat. Never! Tapi kami as a usahawan TLC pun ada pendirian dan prinsip kami sendiri. Dan kami nak tegas kan sekali lagi, kami tak main harga ye. Kami tak akan caras rezeki seller lain.

Kami percaya dengan rezeki dari Allah. Insyaallah, satu pergi 10 yang lagi baik akan datang. Rezeki takkan pernah salah alamat.

Kalau uol nak beli dengan harga ahli atau harga murah, then uol boleh pilih untuk join ahli. Bukan sekali tu je dapat harga ahli, next pembelian apa2 produk pun, uol akan dapat harga ahli sampai bila2 sampai tempoh keahlian uol tamat. Kan lagi jimat. Yang pandai kira2 memang akan cakap jimat. Yang pandai berkira je buat donno bila ajak join ahli. 


So, harap sangat uol faham situasi kami sebagai seller and usahawan ni. Yaya sendiri pun kalau beli apa2 produk online memang tak sampai hati nak mintak kurang. Kita tak tahu penat lelah dia macam mana kan. Takdenye seller nak ambik untung ribu2. Trust me. 

Yang ikhlas memberi ceramah, 
Yaya
0195252028


Ni IG yaya @cikyaya_90

Uol boleh follow yaya. Then for sure Yaya akan follow back. 

#BisnesBeretika #PremiumBeautifulExpert #HerbaMaharani 

No comments:

Post a Comment